V slovenčine elektronický spravodaj (news = novinky, letter = dopis) sú novinky rozosielané emailom.
Je to na strane zákazníka vyžiadaná pošta, ktorá robí službu na oboch stranách:
- internetový obchod, alebo web stránka môže efektívne prinášať novinky, ponúkať akcie, rýchlo predať tovar na sklade, dať vedieť o novej službe, či rozosielať iné informácie o firme (zmena otv. hodín a pod.)
- zákazník, pre ktorého sú vaše informácie zaujímavé sa k nim prihlási a môže reagovať na ponuky, dozvedieť sa kde ušetrí, alebo využívať informácie o zmenách vo firme a podobne.
E-mail je stále elektronickým komunikačným prostriedkom číslo jedna. Aj preto je newsletter moderný, lacný a účinný marketingový nástroj, ktorý sa nevtiera, ale poskytuje informácie tým, ktorí sa pre ne rozhodnú.
Ako funguje náš newsletter?
Hlavnou podstatou je, že novinka, akcia, či článok (v blogu a pod) sa môže odoslať priamo z web stránky, len zaškrtnutím políčka "Odoslať aj ako newsletter".
To znamená, že ak ste už vydali energiu na vkladanie akcie, novinky, či iného info, využite ju viackrát a rozošlite hneď aj newsletter - jedným kliknutím.
Prečo mať teda na stránke newsletter?
- nestratíte zákazníka, ktorý už vašu stránku navštívil a má záujem o vaše služby či tovar. ( za každého zákazníka ste vynaložíli prostriedky, alebo energiu - nestratte ho)
- posilnite svoju pozíciu na internete vyššou návštevnosťou
- využite prihlásených zákazníkov a dajte im ponuku, ktorá sa bude hodiť obom stranám (dajte do akcie starší tovar na sklade, alebo urobte akciu na základe ktorej predáte väčšie množstvo tovaru)
- pripomínajte pravidelne existenciu svojej firmy
- zvyšujte tak dôveryhodnosť firmy, či značky
Ako bude newsletter vyzerať?
Základný newsletter je textový, to znamená - jednoduchá textová e-mail informácia. Je to lacný a efektívny spôsob, ako newsletter používať.
Urobíme vám aj grafiku
Ak chcete zákazníka zaujať grafikou (napr. prezentoovať značku firmy), vytvárame aj graficky spracované e-maily.
Sledujte aj návštevnosť, efektívnosť a návratnosť
Pomocou pokročilých štatistík google analytics na mieru môžete navyše všetko sledovať.
- maše prepojenia môžeme vytvoriť tak, aby ste v Google Analytics videli, či návštevník prišiel z daného zdroja
- môžete sledovať, čo si číta, ako dlho a čo robí na vašich stránkach (nie jednotlivo, ale skôr štatisticky)
- môžete odsledovať, či splnil vaše predom definované ciele (napríklad vám potom napísal mail a pod) a tak určiť jeho skutočnú hodnotu a návratnosť